Blogi

Kui Juku ennast ei juhi, siis Juhan ammugi mitte!

Vahel võib tunduda, et moodsas õpikäsituses on “ennastjuhtiv õpilane” justkui müütiline Atlantis, mida taga otsitakse. Ega päris kindel pole, kas ta olemas ongi. Kuidas näeb praktikas välja iseseisva, motiveeritud ja teadliku õppija väljakoolitamine – just sellest rääkisime meisterõpetaja Merike Sepaga. Järveküla Kooli algklasside õpetajana osales ta 2023/24 Arengusammude programmis, kus tema tunde käis aasta jooksul vaatlemas ja tagasisidestamas Terje Äkke.

Loe lisaks

Õpetaja – mitte robot või AI

Kaija Seepter on Järveküla Kooli füüsikaõpetaja, aasta põhikooliõpetaja 2023 nominent. Ta on korraldanud Rakett69 õpihuvilaagreid ja osalenud erialaste õppevideode tegemisel programmis Lae end. Sel õppeaastal võttis ta osa Arengusammude programmist, tema tunde käis aasta jooksul vaatlemas ja tagasisidestamas Terje Äkke. Küsisime Kaijalt, mil viisil Arengusammud tema õpetamisele kasuks tulid.

Loe lisaks

Kunsti hindamise kunst

Järveküla Kool oli 2023/24 õppeaastal üks aktiivsemaid osalejaid Arengusammude programmis. Tunde käis seal vaatlemas pikaaegse õpetajakoolituse kogemusega Terje Äkke, kes leppis aasta alguses iga õpetajaga kokku, milliseid oskusi edasi arendada. Seejärel kohtuti regulaarselt, arutati ja harjutati eri viise, kuidas häid õpetamise praktikaid klassi ees toimima saada. Kuuendat aastat kunsti õpetamisega tegelev Anneli Orav valis oma arengufookuseks õpilaste kaasamise hindamisprotsessi. Tema on ka selle loo peategelane.

Loe lisaks

Kuidas aega tagasi võita?

Olles ise olnud pikka aega õpetaja, suhelnud õpetajatega erinevates koolides ning jälginud arutelusid õpetaja töökoormuse teemal, on selge, et ammu juba ei ole õpetaja päev täidetud ainult õpetamisega seotud tegevustega ja uusi ülesandeid tuleb pidevalt juurde. See on ülemaailmne, mitte ainult kohalik väljakutse. Kui õpetajatelt või koolijuhtidelt küsida, mida saaks ära jätta, ei ole sellele sugugi kiiret ja lihtsat vastust. Ometi pole see võimatu ülesanne, kirjutab Terje Äkke, Arengusammude haridusjuht.

Loe lisaks

Arengusammudega liitus Terje Äkke!

Kevad tuleb sel aastal teisiti – Arengusammudega liitus Terje Äkke. Esialgu on ta meiega kahel tööpäeval nädalas, kuid 19. juunil saadab Terje suvepuhkusele oma õpilased Eesti Rahvusvahelises Koolis, kust tal on ette näidata 25 aastat kogemust õpetajana, lisaks veel aastaid õppejuhina ja algklasside programmi koordinaatorina. Edasi saab temast täiskohaga haridusjuht Arengusammude programmis. Ka kolleegide juhendamisega on Terjel kümneaastane kogemus, nii rahvusvaheliselt kui ka programmi “Õpetaja kui ennastjuhtiv õppija” raames. Rääkisime Terjega tema päris esimesel Arengusammude-tööpäeval: sellest, mida ta meil tegema hakkab, koolitusreisist Inglismaale ja sellestki, kuidas ikkagi seda “coachimist” eesti keelde tõlkida.

Loe lisaks