Blogi

Kuidas koostööd ja koos õppimist koolis kasvatada

Iga koolijuhi jaoks on keskne küsimus: kuidas tagada, et õpilaste õppimiskogemus, õpitulemused ja rahulolu oleksid parimad võimalikud? Direktorid mõistavad, et kõige olulisem roll selles on õpetajal ja tema ametialasel arengul. Siiski seisavad nad sageli silmitsi probleemiga, et isegi kui õpetajad tulevad koolitustelt tagasi inspiratsiooni ja energiaga, ei jõua õpitu alati praktikasse. Samuti tuleb murda juurdunud arusaamu, nagu kogenud õpetajad ei peaks enam arenema või et alati on üksi hakkama saadud.
Loe lisaks

Sammhaaval väga hea hariduse poole

Kooli ja õpetajate peamine ülesanne on toetada iga õpilase õppimist ja arengut. Iga laps on oluline ja eriline. Selleks, et paremini arvesse võtta igaühe vajadusi, tuleks teha õpetamises teatud tõenduspõhiseid muudatusi. Selleks on omakorda vajalik, et õpetaja saaks kvaliteetset ja mõjusat toetust enda ametialaseks arendamiseks. Kas see on võimalik?

Loe lisaks

Kui Juku ennast ei juhi, siis Juhan ammugi mitte!

Vahel võib tunduda, et moodsas õpikäsituses on “ennastjuhtiv õpilane” justkui müütiline Atlantis, mida taga otsitakse. Ega päris kindel pole, kas ta olemas ongi. Kuidas näeb praktikas välja iseseisva, motiveeritud ja teadliku õppija väljakoolitamine – just sellest rääkisime meisterõpetaja Merike Sepaga. Järveküla Kooli algklasside õpetajana osales ta 2023/24 Arengusammude programmis, kus tema tunde käis aasta jooksul vaatlemas ja tagasisidestamas Terje Äkke.

Loe lisaks

Õpetaja – mitte robot või AI

Kaija Seepter on Järveküla Kooli füüsikaõpetaja, aasta põhikooliõpetaja 2023 nominent. Ta on korraldanud Rakett69 õpihuvilaagreid ja osalenud erialaste õppevideode tegemisel programmis Lae end. Sel õppeaastal võttis ta osa Arengusammude programmist, tema tunde käis aasta jooksul vaatlemas ja tagasisidestamas Terje Äkke. Küsisime Kaijalt, mil viisil Arengusammud tema õpetamisele kasuks tulid.

Loe lisaks

Kunsti hindamise kunst

Järveküla Kool oli 2023/24 õppeaastal üks aktiivsemaid osalejaid Arengusammude programmis. Tunde käis seal vaatlemas pikaaegse õpetajakoolituse kogemusega Terje Äkke, kes leppis aasta alguses iga õpetajaga kokku, milliseid oskusi edasi arendada. Seejärel kohtuti regulaarselt, arutati ja harjutati eri viise, kuidas häid õpetamise praktikaid klassi ees toimima saada. Kuuendat aastat kunsti õpetamisega tegelev Anneli Orav valis oma arengufookuseks õpilaste kaasamise hindamisprotsessi. Tema on ka selle loo peategelane.

Loe lisaks