Kuidas koostööd ja koos õppimist koolis kasvatada

Iga koolijuhi jaoks on keskne küsimus: kuidas tagada, et õpilaste õppimiskogemus, õpitulemused ja rahulolu oleksid parimad võimalikud? Direktorid mõistavad, et kõige olulisem roll selles on õpetajal ja tema ametialasel arengul. Siiski seisavad nad sageli silmitsi probleemiga, et isegi kui õpetajad tulevad koolitustelt tagasi inspiratsiooni ja energiaga, ei jõua õpitu alati praktikasse. Samuti tuleb murda juurdunud arusaamu, nagu kogenud õpetajad ei peaks enam arenema või et alati on üksi hakkama saadud.

Kuidas saavutada see, et õpetajad oleksid üksteisele õpipartneriteks, õpiksid koos, rakendaksid tunnis teaduspõhiseid praktikaid, käiksid üksteise tunde vaatlemas ja annaksid tagasisidet, et üksteist professionaalselt toetada ja arendada? Kuidas toetada õpetajaid nii, et see tooks otsese mõju iga õpilase edule? Koolijuhid teavad, et koostöise koolikultuuri loomiseks ja hoidmiseks on vaja teadlikku ja läbimõeldud tegevuskava ning õppejuhtide motivatsiooni ja võimekust juhtida muutusi.

Viis õppijakeskset ja õpetaja meisterlikkust väärtustavat kooli leidsid, et Arengusammude programm pakub parimat tuge õpetajate ametialasele arengule ja koosõppimisele. Ruila Põhikool, Tartu Kivilinna Kool, Tartu Jaan Poska Gümnaasium, Jõhvi Põhikool ja Pärnu Koidula Gümnaasium saatsid kaks kooli esindajat õppejuhtide koolitusele, et alustada aastapikkust teekonda. Selle eesmärgiks on arendada õpipartnerlust ja õppida teaduspõhiseid praktikaid, mis aitavad parandada õpetajate õpetamisoskusi ja õpilaste õpitulemusi. Nende tulevikunägemuses on tunnivaatlused ja tagasisidevestlused, mis keskenduvad parimate õpetamispraktikate analüüsimisele ja harjutamisele, loomulik ja regulaarne osa koolielust.

Kümme osalejat olid kõik väga kogenud meisterõpetajad ja koolijuhid, kes tulid koolitusele avatud meelega ja uudishimulikult. Nad olid valmis kaasa mõtlema, panustama, katsetama, küsimusi esitama, segadust tunnistama, üksteist julgustama, looma ja reflekteerima. Nende pühendumine ja usk oma õppijatesse ja kolleegidesse, samuti valmisolek panustada aega ja energiat oma koolide arendamiseks, tegi neist suurepärased muutuste eestvedajad. Rääkides oma koolidest, rõhutasid nad iga õpilase olulisust, koostöist õpetajaskonda, õpiringide ja mentorluse kogemust – kõik see toetab õpipartnerluse rakendamist ja aitab veelgi paremini panustada õpilaste ja õpetajate arengusse.

Kahe päeva jooksul uurisime õpetaja meisterlikkuse arengut, erinevaid vajadusi ja kuidas seda arengut toetada. Tutvusime Arengusammude programmi sisu ja protsessiga, analüüsisime eesmärke ja visioone, mille nimel tegutsetakse, ning vaatasime erinevaid mudeleid, mida rakendada muutuste sisseviimisel. Arutlesime ka eri sidusgruppide hirmude, vajaduste, ootuste ja vastutuse üle. Liikusime isikliku, kooli ja suurema konteksti vahel, vaadates teemasid nii üldiselt kui ka iga koolitiimi kontekstis, arvestades just iga kooli keskkonda, tugevusi ja vajadusi.

Reede õhtuks olid osalejad endiselt energilised ja lahkusid konkreetsete plaanidega, mida enne järgmist kohtumist rakendada, ning tööriistadega, mida kohe kasutusele võtta.

Kui teil tekkis huvi järgmisel koolitusel osaleda, võtke meiega ühendust.



Eelmine
Sammhaaval väga hea hariduse poole

Sellel postitusel ei ole vastuseid

Email again: