Õppijast lähtuv õpe on viimase kümne aasta jooksul olnud Eesti koolisüsteemi põhieesmärke. Kahjuks on analüüsid näidanud, et õpetajate täienduskoolitused ei ole aidanud viia nüüdisaegse õpikäsituseni koolides.
Teadusuuringute kohaselt on parim viis õpetajate arenguks nende individuaalne juhendamine. Arengusammud ongi selline programm, mille raames saab iga õpetaja omale õpipartneri, kes viib läbi tunnivaatlusi ning aitab välja valida just talle kõige vajalikuma arengusammu.
Arengusammude programm on algselt loodud Inglismaal, kus seda kasutab üle 90 000 kooliõpetaja. Koostöös Tallinna ja Tartu ülikooli haridusteadlastega on see kohandatud Eesti koolidele, et teha elu lihtsamaks nii alustavatel õpetajatel kui ka kogenud professionaalidel. Tänaseks on seda edukalt katsetatud kümnes Eesti koolis.
Veebipõhises töövahendis on üles märgitud mitusada väikest arengusammu, millest õpetaja koos
õpipartneriga valib endale kõige sobivama. Näiteks: kuidas anda õpilastele tagasisidet nii, et säiliks
positiivne toon? Milliste tehnikate abil aidata õppijatel meelde jätta kõige olulisemat teavet? Kuidas
aidata õpilastel emotsionaalse pingega toime tulla? Õpetajal ja tema õpipartneril võtab programmi
kasutamine aega poolteist tundi kuus.
Võrreldes tavalise täienduskoolitusega on Arengusammud järjepidev ja konkreetsest õpetajast
lähtuv programm, mis ei raiska õpetaja aega ning on alguse saanud uuringutest, kuidas kõige
tõhusamalt õpetajaid nende töös aidata (Kraft et al 2018).