Seal on nii palju materjali õpetamise eri tahkude kohta!

Rocca al Mare Koolis on alates sellest sügisest igal alustaval õpetajal mentor või õpipartner. Margus Ader on teist aastat õpetaja ja tema õpipartneriks on Ronald Juurmaa, kes on töötanud õpetajana 12 aastat. Arengusamme kasutavad nad sellest sügisest. 

Ronald Juurmaa (vasakul) ja Margus Ader (paremal)

“Üks asi, mille me mõlemad avastasime”, ütleb Ronald, “on lahti seletamine õpilastele, miks me mingit harjutust teeme.” Margus nõustub – selline teise tasandi sissetoomine aitab õpilastel end paremini juhtida. “See on asi, mida ma tunnistan, et pole tundides veel nii palju rakendada jõudnud, aga ma arvan, et kui selle suudaks igapäevaselt juurde tuua, siis tunneksin küll õpetajana ilmselt sellist “ohhoo” momenti”.

Kolmekuuse koostöö ajal on Ronald käinud Marguse tunde vaatlemas sagedasti, vahel on ka mõni nädal vahele jäänud, aga viimati jõudis ta tundi vaatlema isegi kahel korral nädala jooksul. “Kokkusaamiste ja ühiste aegadega on praegu hästi”, ütleb Ronald, “kuna tööandja vähendas juhendamise ajaks minu tundide koormust.” See on võimaldanud ka Ronaldile rohkem aega oma tegevust mõtestada. “Tunnen, et õpin ka ise mitmeid asju, mis on võib-olla meelest läinud, vaatan Marguse tundide pealt, ahaa, see on huvitav lahendus – nii et, kes teab, ehk on minu tunnid võitnud meie koostööst isegi rohkem kui tema tunnid,” muigab Ronald.

Marguse ja Ronaldi koostöö algas sellest, et Ronald läks esiteks lihtsalt üht Marguse tundi vaatlema ja jagas pärast seda temaga mõningaid tähelepanekuid. Edasi on ta kõigepealt valinud tunniplaanist välja mõne tunni, mida saaks külastada ja seejärel uurinud Marguselt, mis tollel plaanis. Margus meenutab, et Ronaldi valitud esimene arengusamm puudutas õpilastele sõna andmist ja tööka õpikeskkonna loomist. “Seal olid välja toodud erinevad viisid, kuidas klassis sellist õhkkonda luua, nii et eksimusi ei mõisteta hukka. Kui keegi vastab valesti, siis põhimõtteliselt on sinu ülesanne õpetajana öelda, et see on täitsa okei, eksimine on inimlik – siis parandad kiiresti vea ja liigud edasi järgmise asja juurde.”

Marguse sõnul on õpetajana selliste sammude mõju õpilastele kohe näha. “Need praktikad olid mulle selged juba ülikooliajast, muidugi, sa ju tead, et sa teed teaduslikult tõestatud asja – sa näed, et see töötab”, ütleb ta. “Vahel on aga vaja uuesti meelde tuletada asju, mis kipuvad ununema või kahe silma vahele jääma.”

Kui rääkida sellest, mida saaks Arengusammude juures paremaks teha, soovitab Ronald õpetajatega korra meeldetuletavalt läbi käia Steplabi tagasisidevormide täitmine. “Ma ei ole ise siiani lõpuni kindel, kas täidan neid asju õigesti, ja nii vahel juhtubki, et teen seda mitte kohe, vaid kuidagi tagantjärele.” Aga lisab: “Ma arvan, et just õppematerjalina on see programm tegelikult väga äge ja võiks olla kättesaadav ka nendele õpetajatele, kes hetkel Arengusamme kaasa ei tee, kuna seal on lihtsalt nii palju olulist materjali õpetajatöö eri tahkude kohta.”

Fotol vasakul Ronald Juurmaa, paremal Margus Ader. Foto autor: Maris Kilmi

Järgmine
EVE JA MARI LUGU – mida teha, kui lastel on rohkem küsimusi, kui jõuad vastata?

Sellel postitusel ei ole vastuseid

Email again: